Masz pytania - dzwoń
32-739-04-23 662-072-266

Czego nie łączyć w diecie

Bardzo często zdarza się tak kiedy myślimy, że nasza dieta jest wspaniała, ale nie przynosi odpowiednich rezultatów. Powodem mogą być źle łączone produkty zawarte w diecie. Praktycznie mało kto zwraca uwagę co łączy z czym podczas posiłków a ma to ogromne znaczenie.

Przykładowe złe połączenia:

Czerwone wino i mięso czerwone - powszechnie uważa się, że czerwone wino w małych ilościach pozytywnie wspiera organizm. To samo tyczy się najlepszego dostępnego mięsa czyli wołowiny. Połączenie tych dwóch produktów zmniejsza wchłanianie się żelaza zawartego w mięsie z powodu występujących w winie garbników.

Dodatkowe oleje roślinne + ryby - samo zdrowie prawda ? Połączenie tych 2 rodzajów pokarmów sprawie, że nadmiar kwasów OMEGA-6 zawartych w tych 2 produktów eliminuje wchłanianie kwasów OMEGA-3.

Herbata + cytryna - pamiętajmy, że jeżeli chcemy pić herbatę z cytryną powinniśmy dodawać cytrynę tylko i zawsze po wyciągnięciu torebki lub liści z naparu. Parzenie tych 2 rzeczy jednocześnie prowadzi do odkładania się glinu w mózgu, co prowadzi do pogorszenia jego działania.

Owoce morza + warzywa kapustne - jod zawarty w rybach praktycznie się nie wchłania przy takim połączeniu.

Twaróg + pomidor + ogórek - enzym znajdujący się w ogórku utlenia witaminę C zawartą w pomidorze. Z kolei kwasy zawarte w pomidorze wchodzą w reakcję z wapniem, tworząc nierozpuszczalne kryształki, które odkładają się w stawach, powodując ból przy poruszaniu.

Pamiętajmy, że nie wszystko co wydaje nam się w 100% zdrowe zawsze takie jest. Zwracajmy uwagę na szczegóły ponieważ to od nich wiele zależy.




Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.