Masz pytania - dzwoń
32-739-04-23 662-072-266

Zakwasy - wcale nie takie dobre

U większości osób trenujących panuje przekonanie, że jeśli po treningu nie pojawiają się tak zwane zakwasy to trening był mało efektywny i po prostu słąby. Oczywiście osoby lepiej wytrenowane mają zdecydowanie barziej wytrzymałe włókna mięśniowe a co za tym ciężej jest je uszkodzić, stąd zmęczenie jest u nich mniejsze.

Brak bolesności po treningu wcale nie znaczy, że słabo trenowaliśmy. Sportowcy raczej unikają treningów, które powodują bóle mięśniowe ponieważ gdy planujemy kilka jednostek treningowych w tygodniu ćwiczenie będąc obolałym jest nie efektywne i po prostu nie przyjemne.

Silne zakwasy często spowodowane są słabą rozgrzewką lub jej całkowitym brakiem. Nierozgrzane mięśnie szybciej się uszkadzają i pracują mniej efektywnie.

Silne zakwasy to znak, że nasz organizm jest skrajnie przeciążony wysiłkiem. Tak więc unikajmy treningów, po których nie możemy się ruszać. Co zrobić gdy zdaży się taki trening ? Zdecydowanie zaleca się spokojne treningi działające kompleksowo - na przykład pływanie.



Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.