Masz pytania - dzwoń
32-739-04-23 662-072-266

Treningi w czasie kontuzji

Bardzo często zdarza się tak, że podczas walki na przykład na siłowni dojdzie do urazu, który wyłącza nas z uprawiania ulubionej aktywności na pół roku i dłużej.

Rehabilitację należy potraktować także jako trening, po którym można wrócić do uprawiania aktywności bez słabych punktów.

Przy wystąpieniu wielu kontuzji można dalej wykonywać inne aktywności. Udowodniono, że zastąpienie swojej aktywności inną zatrzymuje lub znacząco spowalnia zmniejszanie sie formy fizycznej. Co również istotne pomaga w szybszym dojściu do siebie po kontuzji, a także może zdążyć się tak, że nasza forma nawet wzrośnie.

Badania wykazują, że mając nawet kończynę w gipsie gdy ćwiczymy zdrowe kończyny angażujemy także kończynę, która nie bierze udziału w treningu. Czyli nie ważne co będziemy robić, gdy będziemy ćwiczyć z głową nasz czas powrotu do pełni sił znacząco się skróci. Należy także pamiętać o prawidłowej rozgrzewce oraz o wzmacnianiu stabilizacji, bez której szybko doznamy podobnej lub innej kontuzji.


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.